Pædagogisk læreplan

Stokrosens værdigrundlag og pædagogiske grundsyn tager udgangspunkt i den styrkede pædagogiske læreplan.

Dagtilbudslovens § 7 siger blandt andet: at dagtilbud skal fremme børns trivsel, læring, udvikling og dannelse gennem trygge og pædagogiske læringsmiljøer, hvor legen er grundlæggende, og hvor der tages udgangspunkt i et børneperspektiv. Dagtilbuddet skal i samarbejde med forældrene give børn omsorg og understøtte det enkelte barns trivsel, læring, udvikling og dannelse samt bidrage til, at børn får en god og tryg opvækst.

Vi i Stokrosen er i fuld gang med at implementere vores pædagogiske læreplan, så det bliver et fælles pædagogisk grundlag vi kan arbejde ud fra. Med en fælles retning og i et samarbejde med jer forældre. 

I Stokrosen arbejder vi på at styrke børnenes sociale kompetencer og børnefællesskaber. Konstante temaer i Stokrosen er børns venskaber, hvordan de etableres og styrkes, og hjælpes til konflikthåndtering. 

Dialogisk læsning og læse leg grupper er en fast del af vores dagligdag. 

Vi har mange traditioner i Stokrosen og ved disse lejligheder formidles mange af vores kulturelle værdier. At gå i institution er blevet en kulturel udtryksform, her læres omgangsform - og tone, normer og regler.